lelaki :)


salam, hari ini kelas sampai pukul 1.00 je . so petang free, x ada kerja kena buat. semuanya dah siapkan masa hujung minggu. terpaksa bekorban kan, hikhik. dan diwaktu petang2 macam ini, ada pula yang minta pendapat :

" wey, aku nak cari lelaki ah, tapi nak cari macam mana erk ? "

choi, terkejut mak dengar, haha. mana x nyer, rasa macam dia salah tanya orang je. yela, dia tanya pada orang yang x ada pakwe. haha, tapi apa2 pun, aku tetap bagi pendapat aku. ceh3, nak jadi doktor pakar cinta en, hikhik, maluuu ahhh.




jadi, as a man, you should:
  1. rambut yang disenangi semua orang. hikhik, x kisah nak bela panjang or pendek. asalkan x nampak rimas. zaman sekarang ramai pulak nak tiru2 style k-pop. pun boleh la. lebih baik buat style orang Malaysia. pendek or BOTAK. hikhik :) 
  2. sentiasa berpakaian kemas. x kisah berapa harga bajumu, x kisah berapa kali kamu pernah pakai, x kisah apa jenamanya. asalkan nampak kemas dan tidak selekeh :)
  3. seluar x perlulah ketat2 or gelebeh2. haha, buat cara orang melayu lah der. jangan nak antarabangsa sangat. x macho la. 
  4. berkasut . kebanyakan lelaki lebih suka memakai selipar. kita kena tengok keadaan. mana tempat yang hendak dituju. kalau pergi pasar, gerai makan, kedai runcit, x payah la kot nak berkasut bagai. kalau keluar ke tempat yang lebih umum, pakai la kasut ye. hikhik :)
  5. x perlulah accessory2 bagai. baik gelang rantai subang. itu semua perempuan n nyah je la pakai. nak nampak macho, pakai jam je eh :)
  6. ramai yang kata, biarlah selekeh, janji poket tebal. x boleh la macam tu abang oiii. macam mana orang nak selesa dekat dengan kamu. alang2 genggam bara api, biar sampai jadi abu. alang2 awak tu dah kemas2, hensem2 bagai, poket pun ada la isi sikit. janji lepas duit makan dah la.
  7. jadi lah seorang yang jujur, jangan pernah nak bohong. masa berkenalan lah, wanita akan menilai seseorang itu sama ada dia mahu atau tidak.
aku fokus beri pendapat untuk lebih lihat pada luaran lelaki itu sahaja. mungkin cara aku senang, hanya tengok cara dia perpakaian aku tahu personaliti yang dibawa. walau bukan menyeluruh, sedikit sebanyak aku aku akan tahu. itu sahaja, bye2, assalamualaikum :)

p/s : jangan terasa ye. pendapat je ni. uhh, pagi tadi sebelum g class x ada mood. otw keluar pangsapuri, abang sukan lalu. hikhik, senyum je kan.